Voorbereidingen gestart voor Tailormade Media Training in Bhutan

10 december 2014
In de maand oktober 2014 zijn de voorbereidingen gestart voor de ontwikkeling van de tailormade training “Entertainment Media for Behavior Change” voor mediaprofessionals in Bhutan.

Het gaat om het maken van entertainment programma’s met een maatschappelijke meerwaarde in het kader van het Gross National Happiness concept.

“People in Bhutan have practiced entertainment with an educational value, but the strategy itself is new.  The training would benefit Bhutan as a whole. The participants get the skills to work on Entertainment-Education programs, which can have an immense value to a society as a whole.” 
(Dawa Penjor, Executive Director of the Bhutan Media Foundation)

Het doel van dit unieke trainingsprogramma is mediaorganisaties te trainen in het ontwerpen en produceren van effectieve Entertainment-Education programma’s over maatschappelijke thema’s. In dit door Nuffic gesubsidieerde project werkt het CMG samen met de Bhutan Media Foundation (BMF), de Bhutan Broadcasting Service  (BBS) en verschillende maatschappelijke organisaties.

Martine Bouman heeft een 11-daags bezoek aan Bhutan gebracht om verschillende stakeholders te ontmoeten en te interviewen. Deze gesprekken zijn richtingbepalend voor de opzet van de mediatraining die in maart 2015 zal plaatsvinden. Een korte filmclip van dit voorbereidend bezoek is hier te zien:


 

Terug naar het nieuwsoverzicht