Interviews en artikelen (selectie)
- 120 jaar gezondheidsverschillen: doen we het goed(e)? - Interview in Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen (maart 2018)
- Voor de camera - Arts en Auto (oktober 2017)
- Je moet de moed hebben om achter je idealen te blijven staan (Interview met Martine Bouman) - Weekblad De Gouda (april 2017)
- Hoogleraar: amusement, goed voor u - NRC (januari 2016)
- Het nut van soaps - BNR Nieuwsradio (januari 2016)
- Meten of de gezonde boodschap overkomt - Mediator (oktober 2014)
- Condoompot uit Costa had dubbele bodem - NRC (april 2014)
- Soaps zijn belangrijker dan documentaires - Broadcast Magazine (december 2012)
- Social Media ideaal voor het effectief bereiken en betrekken van jongeren - Pre Post (december 2012)
- Op zoek naar de gunstige uitzonderingen - Pre Post, Burger (maart 2012).
Klik hier voor meer informatie over het Positive Deviance Project - Gaming past in een meerdimensionale aanpak - Play On (2011)
- Entertainment Education, The Dutch Approach - MINTIFF (september 2010)
- Entertainment Education, Der niederländische Ansatz - MINTIFF (september 2010)
- Arts en Televisie (deel 1) - VPRO-gids (juni 2009)
- Arts en Televisie (deel 2) - VPRO-gids (juli 2009)
- Amusing ourselves to health and happiness - NUT, educatief vakblad van de RVU (juli 2001)
- Verplicht naar de soaps kijken - Het Parool (januari 1999)
- Soapsterren hebben de wijsheid in pacht - Trouw (januari 1999)
- Televisiekijken kan heel gezond en goed zijn - NRC (januari 1999)
CMG Keynote: Vriendenloterij Goed Geld Gala 2015
Op woensdag 11 februari hield Martine Bouman op uitnodiging van de Vriendenloterij een keynote speech op het Goed Geld Gala 2015 met de titel "‘Gross National Health’ en het lege doek van de kunstenaar”.
Noorse Entertainment-Education (EE) Documentaire met het CMG
Het Centrum Media & Gezondheid maakt deel uit van de Noorse documentaire 'Filmbonanza' die in October 2014 op NRK is uitgezonden. Voor de documentaire gaf Martine Bouman een interview over hoe het CMG de EE strategie in haar projecten verwerkt.Interview CMG "Alles is Gezondheid" platform
Het Centrum Media & Gezondheid maakt deel uit van het platform ‘Alles is Gezondheid’ en heeft een pledge ondertekend met het doel de impact van ´Alles is Gezondheid´ te verbreden en verdiepen. In het nationale programma ‘Alles is Gezondheid’ van het ministerie van VWS ontwikkelen organisaties gezamenlijk plannen voor een gezonder en vitaler Nederland. Op het platform zijn vertegenwoordigers van organisaties op het terrein van werk, wijk, school en zorg vertegenwoordigd. In dit interview verteld Martine Bouman meer over het Centrum Media & Gezondheid en haar werkwijze.
Klik hier om de CMG pledge te bekijken.